zondag 24 juli 2016

Ronde 4 : winst voor Fleur, remise voor de ploeg!

Vandaag stond weer een zware ronde tegen Sloveniƫ op het programma met allen elo's boven 2000.
Maar na de fantastische dag van gisteren gingen de Belgen er met volle moed tegen aan. Ze zijn er intussen van overtuigd dat hun hoedjes geluksbrengers zijn. Dus ook deze ronde werden ze weer mooi opgehouden.



Batist en Jasper konden remise houden, voor Sofie lukte dit helaas niet. Fleur maakte het, zoals gewoonlijk, weer zenuwslopend. Ze kwam kwaliteit voor en Roel verwittigde me via sms dat er winst mogelijk was. Dus haastte ik me naar de speelzaal, maar intussen bleek Fleur haar winstkansen weggeven te hebben en zou het volgens de coach enkel nog remise kunnen worden. Intussen berustte de ploeg in een nederlaag en werden de gespeelde partijen geanalyseerd. Ik nam ondertussen plaats op de tribune, vanwaar je de spelers kunt zien zitten maar totaal niet zien wat er op het bord gebeurd. Na bijna 4,5u spelen zag ik dat de tegenstandster Fleur de hand schudde en was het Fleur dan toch gelukt om te winnen. Ze doet haar stuntje van in Griekenland, winnen tegen een WFM met >2000 elo dus nog eens over. Voor de ploeg was haar winst ook belangrijk, zo haalden ze samen 2/4, een welverdiende remise.

Bo.24
  Slovenia
Rtg-39
  Belgium
Rtg2 : 2
8.1
Dobrovoljc, Vid
2246-
Beukema, Jasper
2163½ - ½
8.2
Zamar Kodelja, Jurij
2103-
Huygebaert, Batist
1850½ - ½
8.3
Amon, Nejc
2104-
Huttl, Sofie
17271 - 0
8.4WFM
Hrescak, Ivana
2081-
Swennen, Fleur
16480 - 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten